Pandemia koronawirusa postawiła nas przez problemami, z którymi jak dotąd nie mieliśmy do czynienia: praca zdalna całego zespołu, później powrót do biura w składzie okrojonym przez restrykcje. Przez dwa lata zdążyliśmy wypracować swoje sposoby na te utrudnienia – i to w jakim stylu!

vBooking – zarezerwuj sobie biurko

Potrzeba matką wynalazków:  na podstawie naszych doświadczeń z czasów pandemii powstał vBooking, czyli aplikacja umożliwiająca pracownikom rezerwowanie stanowisk pracy w biurze z poziomu firmowego intranetu i Microsoft Teams. Nie musimy chyba tłumaczyć, jak bardzo ułatwia to organizację pracy w czasach, gdy spora część zespołu pracuje zdalnie. Mimo pandemii wiele osób zmieniło pracę, a w biurze zjawia się zaledwie kilka razy w miesiącu. Zapewnienie im możliwości przyjścia do siedziby firmy, gdzie będzie na nich czekało gotowe stanowisko i zachowanie przy tym ograniczeń sanitarnych to wyzwanie, ale vBooking sprawia, że spełnienie tych warunków to kilka kliknięć. vBooking to jeden z naszych flagowych produktów, jednak to dopiero Skey Network Challenge pozwoliło nam spojrzeć na niego szerzej. Skoro tak dobrze sprawdza się zdalne rezerwowanie miejsc pracy, dlaczego nie rozszerzyć tego na większe procesy, na przykład organizowanie eventów lub coworking na większą skalę? vBooking w większym wydaniu świetnie wpisuje się w ideę Smart City, która szczególnie nas inspiruje.

Smart City w wydaniu Vialutions

Połączenie naszego systemu rezerwacji z blockchainem otworzyło przed nami więcej możliwości. Opracowaliśmy koncepcję aplikacji, składającej się z dwóch części: dla administratora oraz użytkownika. Omówmy to na konkretnym przykładzie – spotkaniu firmowym dla osób z różnych miast. Administrator – organizator spotkania – ustala i rezerwuje salę i parking, a potem za pomocą aplikacji umieszcza informacje w Skey Network. Od strony uczestnika wygląda to bardzo wygodnie: od początku w aplikacji może znaleźć wszystkie niezbędne dane: od wskazówek co do dojazdu, przez lokalizację miejsca parkingowego, aż do oznaczenia samego pomieszczenia, w którym będzie odbywać się spotkanie. Co więcej, za pomocą aplikacji mobilnej może nie tylko otwierać drzwi budynku czy konkretnej sali, ale także windę lub szlaban na parkingu. Pierwsza prośba o dostęp wysłana z aplikacji jest równoznaczna z potwierdzeniem przybycia na spotkanie – bez konieczności rejestracji w recepcji. Taki system to wygoda dla użytkownika, ale też większa kontrola dla administratora. Dostęp do sal i informacji jest przyznawany dokładnie na taki okres, na jaki jest to potrzebne,  aktywności użytkownika są widoczne dla organizatora, a całe wydarzenie łatwe do koordynowania. Nasze rozwiązanie przeszło cały proces oceny w Skey Network Challenge i znalazło się wśród dziesięciu najwyżej ocenionych. Czy będziemy je dalej rozwijać? Oczywiście!