Blog

POROZMAWIAJMY
Funkcje SharePointa

Funkcje SharePointa

05/05/2020

Sharepointowa edukacja trwa. Obszernie opowiedzieliśmy o historii SharePointa, dla tych, którzy wolą krótko i na temat stworzyliśmy cykl vDictionary, w którym przybliżamy kolejne elementy platformy… Dziś omówimy podstawowe funkcje MS SharePoint. To garść praktycznych informacji, które na pewno przydadzą w zrozumieniu, czym jest SharePoint i jak mógłby wspomóc pracę Twojej firmy.

Struktura SharePointa

Platforma SharePoint nie jest jednolitym narzędziem. Owszem, posiada pewną bazę – podstawowy zestaw funkcji – ale jego największą zaletą jest możliwość personalizowania go w taki sposób, by zawierał aplikacje dopasowane do naszych potrzeb. Microsoft podsuwa nam kilka podstawowych funkcji platformy, ale nie oznacza to, że musimy się do nich ograniczać. Nie uprzedzajmy jednak faktów – spersonalizowane rozwiązania SharePoint to temat na kolejny akapit, na razie zajmijmy się tym, co oferuje nam platforma w wersji basic.

Jak pracować z SharePointem – podstawowe funkcje

Najlepiej omawiać funkcje SharePointa w połączeniu z możliwościami, które daje nam platforma. Sprawdźmy więc, jak MS SharePoint może pomóc nam z codziennymi zdaniami:

  1. Magazynowanie danych – jeśli po tym haśle pomyśleliście, że SharePoint to dysk, na który możemy po prostu przerzucić pliki, zalegające na dysku komputera, to czas uzupełnić Wasze informacje. SharePoint to nie tylko wirtualne archiwum firmowe – to cała struktura, którą można układać tak, by łatwo się w niej odnaleźć.
    funkcje SharePointa
    Tu przydatną funkcją jest możliwość grupowania plików w bibliotekach i umieszczanie ich na sharepointowych stronach. Te z kolei można łączyć w większe struktury – site collections. Dzięki temu pliki można grupować zgodnie z kryteriami, jakie sami ustalimy – według projektów, zespołów, tematyki, chronologicznie… A do tego funkcja wyszukiwania, żeby szybko można było zlokalizować te najbardziej potrzebne
  2. Praca w zespole – jeśli mamy już stronę zespołu, warto pomyśleć nad tym, jak wykorzystać we wspólnej pracy. SharePoint, jak sama jego nazwa wskazuje, nadaje się do dzielenia się plikami, ale i zadaniami. Funkcje SharePointa wspomagające pracę zespołową to między innymi możliwość edytowania tego samego dokumentu przez kilka osób. Oczywiście z zachowaniem zasad bezpieczeństwa dostępu do informacji – jedną z funkcji SharePointa jest możliwość zabezpieczenia i udostępniania plików.
  1. Organizacja pracy – w tym przypadku szczególnie przydatną funkcją MS SharePoint jest możliwość tworzenia dla użytkowników list tasków, przypisywanie ich odpowiedzialnym osobom, a także układanie workflow dla zespołu. Cos więcej? Oczywiście – SharePoint pozwala graficznie wyróżnić strony, dzięki czemu nie sposób zgubić się w strukturach platformy.

Aplikacje SharePoint – dodajmy coś od siebie!

Tak, to co wymieniliśmy w powyższym akapicie to sporo. Dzięki tym funkcjom SharePointa można wygodnie pracować. A gdyby ułatwić to jeszcze bardziej?

Myśleliśmy o tym i stworzyliśmy szereg aplikacji i dodatków, które usprawniają i personalizują działanie platformy. Są to rozwiązania biurowe – jak choćby vZip i vSend, ułatwiające przesyłanie plików bezpośrednio z SharePointa, ale także bardziej złożone aplikacje, jak choćby vWork służący do monitorowania czasu pracy czy świetne narzędzie integrujące pracowników – vGoal, umożliwiający towarzyskie zakłady sportowe w ramach firmy.

Microsoft SharePoint jest na tyle elastyczny, że z pomocą specjalistów łatwo uzupełnić go o funkcje, które dopasują go do naszych przyzwyczajeń i sposobu pracy. Dlaczego nie spróbować?

FAQ – najczęściej zadawane pytania

SharePoint pozwala przede wszystkim na przechowywanie plików w najwygodniejszy dla użytkownika sposób. Dzięki systemowi list i bibliotek można sortować je tak, aby były dostępne dla pracowników z odpowiednimi uprawnieniami, przesyłać je, aktualizować i pracować nad nimi całym zespołem. Oprócz tego funkcje SharePointa pozwalają przypisywać zadania współpracownikom lub tworzyć workflow. Użytkownicy mają ponadto do dyspozycji szereg rozwiązań wspierających pracę zespołową.

Oczywiście. Sama platforma daje duże możliwości, czasem firmy potrzebują jednak dodatkowych narzędzi. Dobrym rozwiązaniem są w takim przypadku aplikacje SharePoint, rozszerzające działanie platformy, uzupełniające ją o dodatkowe funkcje lub dopasowujące do procedur funkcjonujących w firmie.

Aplikacja SharePoint to dodatek personalizujący platformę Microsoftu. Aplikacje mogą uzupełniać jej działanie, dodawać kolejne funkcje lub dopasowywać istniejące już do potrzeb użytkownika.

Porozmawiajmy

Twoja wiadomość została wysłana.
Dziękujemy!